Kikar in!

 Hej på er.. Just nu är det mycket för oss.. Inskolning för minstingen vilket självklart tar på lite för både mamman och Gabriel :) Så tröttisar är vi nog allihopa!
 T har fått ett nytt jobb, vilket innebär att han kommer jobba borta och jag å mina pojkar får sköta oss galant här på hemmaplan utan honom. Det känns bra, förutom att jag är så otroligt mörkrädd!! ;)
 Som jag skrev i tidigare inlägg har vi sagt upp lägenheten vi bor i, det är av olika anledningar med den tyngst vägande är att vi inte all trivs här :( Och det är ingen medicin för själen precis. Man vill ju trivas i sitt eget hem..
 Så senast sista mars ska vi vara ute härifrån och samtidigt som det känns som en lättnad blir det lite stress över var vi ska ta vägen. Vår plan här framöver är ju Norge.. Men det är inte helt enkelt att bara ta sina små under armen och flytta över gränsen utan det är mängder av saker som ska lösas innan. Framför allt boende. Vi har sökt en del men fått avslag och det tror jag är för att vi inte är där personligen och går på visningar, så vi får väl se hur det hela ter sig.

 Idag ska jag lämna min kära familj för en stund, åka och ta en fika med Lisse som propsat på att åka ut och "rasta" den slitna småbarnsmamman :) Så grabbarna får lite egentid här och jag siktar på min första semla i år!

 Ha en fin dag, jag hinner säkert kika in senare så pratsam som jag är :D
Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Viggo och Melker.

Oj, blir ju helt ny vardag för er :) Spännande, men samtidigt lite läskigt kanske... Jag är med mörkrädd och brukar ofta tänka på hur det skulle vara om Joel skulle börja jobba skift eller borta haha, hoppas det ska gå bra :) Du får börja ha en lampa tänd på nätterna, typ utanför sovrummet, men som ändå syns från sovrummet, typ badrumslampa eller hall-lampa :) Men det ska nog gå bra, spännande :) Det där med flytt och norge lät ju intressant! Håller tummarna för att ni ska hitta eran perfekta lya snart :) Själv tänker jag med mkt på flytt, vill helst närmare stan, helst bort till en ny stad/miljö...



KRAM

2012-01-18 @ 14:23:07
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback