Skorpor och te!

 Nu har lugnet lagt sig över hemmet, prinsarna ligger till sängs och minstingen har redan slocknat i fotändan på sängen :) Vi har varit ute och flängt lite för att hitta nåt intressant i datavärlden men inte kommit fram till något beslut än! Tiden räcker nästan inte till för att hinna med nåt om dagarna längre, jag fattar inte vad som händer. Vi hämtade Samuel vid 14 och sen hem för lite mellis och vidare till Majsan och Nellie på lite kaffefika. Nu är det kväll igen :) Jag undrar vad man hade för sig när man inte hade barn! Jag läste ett bra inlägg i nya Mama idag där det var en mamma som skrev att hon gått in i en förlossningsdepression efter hon fått andra barnet och att hon mådde mycket bättre nu med hjälp av antidepressiva medel och psykolog. Nu hade hon dragit ner alla krav på sig själv och struntade i att vara så perfekt! Hon satt mer än gärna i soffan med en kopp kaffe, satt på en film till sitt större barn och placerade minstingen med 20 leksaker framför sig :D Jag tycker att det var bra, nu ska man ju förstås göra allt med måtta men det bevisar ju att man kanske mår bra av att slappna av ibland! Det gör jag också faktiskt så jag kan känna igen mig. Många dagar är hektiska och man har massor med planer, sen när man har en tröttisdag kan det mycket väl se ut så här hemma! Så mitt råd till alla slitna småbarnsföräldrar, för man kan ju vara sliten även med ett barn, släpp allt ibland och strunta i alla krav så hinner man återhämta sig lite :)



 Samuel och mamma innan nattning :) -Natta pappa!!

 Nu ska jag återhämta mig lite med Mama och Sköna hem, samt skorpor med ost och en varm kopp höstte!

 Kram till er alla!
Kommentarer
Postat av: Caroline, mamma till Juni

Å vilken fin bild på er! Och mysig blogg!! :)

Kram

2011-09-09 @ 22:26:57
URL: http://juniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback