Godkväll vänner!

 Tack för gulliga kommentarer angående dagisfrågan! :) Det hjälper alltid med lite råd på vägen såklart! T sa till om hans illröda rumpa idag vid lämning sen är det sista dagen han går imorgon den här veckan så då ska vi be om ett möte vid hämtning, även om jag kan säga att det verkligen tar emot! Jag tycker att det känns trist att ens behöva ta upp såna här saker. Men barnen går alltid först oavsett vad som gäller och ibland måste man helt enkelt offra sig. Jag är bara orolig som sagt att det ska bli några spänningar kring det hela..
 Angående varför vi valt att skola in honom är egentligen helt och hållet för hans skull, så därför tvekar jag inte en sekund på att ta hem honom heller om något blir jobbigt eller magkänslan säger det. Samuel som person är en aktiv, påhittig, uthållig, nyhetstörstande och underbar liten individ, som alltid varit tidig med både motorik och tal. Han är även väldigt social, älskar nya människor och barn, trivs väldigt bra när det händer saker hela tiden. Så vi har tyckt att dagis verkligen kan vara något han kommer stormtrivas med, dvs om allt går rätt till.. En sak till som jag kan känna lite är att han bara går fem timmar åt gången tre dagar i veckan, jag tror att det kan vara skönt för Gabriel att få bli ompysslad av mamma helt och fullt stundvis då jag är mammledig med honom. När jag var hemma med Samuel fik han ju hela mig, varje dag. Det är bara lite min tankegång, men alla har ju olika synpunkter om detta. Sen har Samuel faktiskt en tendens att bli lite trötta på oss när vi hänger ihop konstant, han har ju haft hela sommaren hemma med oss ;) Nu har jag en lite luddig magkänsla som sagt, och tänker gå till botten med det! Stundvis frågar jag mig själv om det är jag som överreagerar, men Nej! Man kan inte överreagera när det gäller något sånt här som handlar om en lilla barn, som dessutom inte är kapabel för fem öre att berätta om sina egna upplevelser!

 Till något annat! :) Dagen idag har spenderats på vift, med massa ärenden att uträtta.. Tänk att det aldrig tar slut! Samuels mormor ringde och bad om att få hämta honom från dagis och ta med honom hem vilket såklart gick bra! Där trivs han som fisken i vattnet och får 110% uppmärksamhet kombinerat med massa bus och utelek :) Vi har passat på att städa undan ordentligt och jag har även haft ett pass i tvättstugan så nu känns det skänt att bara sitta i soffan och slappa! Lisse och Matte kom på fikabesök här en stund och rydde sig mest om sina små gudbarn <3 Lisse hade med sig ett te från deras semester som jag ska prova på nu tänkte jag, jag som älskar te av alla slag :) Tack igen älskling!!

 Nu, soffan, Bonde söker fru, Te och min fina man <3

Puss på er!
Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Joooo, den ligger under mini, sen jackor, kika där :D (den är SÅ fin och vänninan kommer att bli superglad!!!) Kramar

2011-09-14 @ 22:20:28
URL: http://madeleines.se
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Åh fina du, ska du säga!! Om du har vägarna förbi Oslo någon gång så måste vi ta en dejt :D Med Jenny också kanske? För visst pratar ni en del? :D Kramar

2011-09-15 @ 09:35:47
URL: http://madeleines.se
Postat av: Johanna

Hej hej! :)



Snart helg! Allt bra denna torsdag?



Kram Johanna

2011-09-15 @ 09:45:24
URL: http://joohannasmode.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Ja men det tycker jag låter som en jättebra idé! Oj så roligt :D



Åh vet du vad!! Jag gick in och kikade nu, för det lät ju så knäppt att den inte fanns och nu är den slutsåld, så Norge och Sverige är säkert samma lager och det är därför du inte hittar den :/ :/

2011-09-15 @ 20:33:09
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback