Krabler..

 Våran minsta pojke har nog varit lite "bebis" för oss och vi har kanske underskattat hans utveckling för att vi inte vill att han ska växa upp för fort :) Förstå mig rätt.. Men vi har tyckt att han är en liten, liten bebis.. Nu sen några dagar tillbaka har han accepterat magläge på ett helt annat sätt än förr.. Vi har lixom inte pressat honom när han inte haft sån lust att ligga på magen och föredragit ryggläge.. Nu är det väldigt nära krypning här faktiskt :) Samuel var 8 månader.. Gabriel är 7 om 4 dagar :) Kanske han blir tidigare än storebrorsan alltså ;) Spännande att se!! Idag har han tagit sig lite hit och dit, precis som dem gör i början. Överallt förutom rakt fram om man säger så, men han är på god väg. Och han är även hittills mycket starkare än vad Samuel var, sen har han ju sin pappas tålamod också vilket han kan komma långt på :)









 Hur söt är han inte då när han tänker bege sig iväg på egna äventyr <3

  Vi har haft det mysigt ute hos mormor som hade ordnat en god köttgryta och massa annat gott :) Samuel har varit ute och lekt i spöregn och varit rädd för Bom-bom (åskan).. :) Så lycklig att han fick "duscha" trodde han , i regnet, sen så fort det blixtrade till och mullrade så sprang han in med hjärtat bultande snabbt som en kanins ;) Gullunge!!

 Nu blir det lite kvällsfika och spana lite på hemnet tror jag!! Det blir bara värre med känslorna att vi inte trivs här :( Vi måste nog ta tag i det här ordentligt nu och hitta en lösning.. Det är så hemskt att inte trivas där man bor.. Nu vill vi starta med Vårat hem :) Bygga på något i sin egen takt och få en plats där vi och barnen hör hemma.. Länge :)

 Hoppas ni alla haft en trevlig helg :))


Kommentarer
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Hej gumman!



Skumt att du inte såg mina uppdateringar. Man blir verkligen inte klok på datorer!

Det är verkligen skitkul att få en liten tjej! Vi hade såklart blivit lyckliga av en till pojk, men det är ändå något speciellt att få en tös, iaf för mig.



Ska bli jättespännande och se hur hon blir och se ut. Tycker oxå att hon liknar Oscar! Så när UL sköterskan bara visade ansiktet innan hon kollade könet så blev jag bombsäker på att det var en kille! Likaså sambon. När hon sedan sa att det var en flicka rann tårarna =)



Hur går det med godingens getingstick??



Kramis

2011-07-11 @ 09:27:26
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Åh duktiga killen!! Och jag förstår precis vad du menar, jag kan titta på Lova och flera gånger per dag känna "Nejmenoj, när hände det här?! Det här är ju en stor tjej! Vart tog min lilla bebis vägen?" haha :D



Kul att det går framåt med magläge, krypning och allt vad det nu är - vi är på rätt väg vi också och det känns så skönt efter allt kämpande :D



Kram på er, fina ni!!

2011-07-11 @ 20:14:26
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback