Barnfria dagen!

Idag, nästan precis hela dagen har jag och min älskling varit på tu man hand, utan bebisar, bajsblöjor, skrik, och allt annat som hör till :) Vi har hållt hand och hånglat heela långa dagen ;) Nej då! Men vi har strosat runt på stan lite och lunchat god lunch.. Handlat, utan två småtroll i kundvagnen som äter på matvarorna eller slår varandra i huvet med dem :P Men så fort man hörde någon annans barn skrika eller gråta var man på väg att komma till undsättning. Tänk så van man blir att ha dem runt sig, speciellt vi som nästintill aldrig har barnvakt. Men nu fick dem vara med Gudmor Lisse igår som tog eftermiddagen med dem och även nattningen, sen idag fick mormor rå om dem och det hade gått helt smärtfritt i form av två lyckliga prinsar som åt och sov när dem skulle :)
 Så nu har vi som sagt fått lite andrum, det kan bli så intensivt när det bara skiljer året på dem små även om det för det mesta verkligen är underbart!
 Nu sover små gryn sen en stund tillbaka och vi ska ordna toast med kantareller på :) Vi fick massa kantareller av pappa när vi var där som jag har förvällt och lagt i frysen, trots det kan jag inte låta bli dem en dag ens för det är ju skitgott :D

Angående våran planlagda Norgetripp så måste jag göra er (speciellt dig Tove) lite besviken.. Tom vägrar köra utan att allt är i sin ordning med bilen.. Och även om jag provar övertala honom att vi kanske kan ha en kylväska med frysklabbar som vi tar fram om det blir för varmt i bilen som kanske fungerar som Ac lite iaf :P Så har jag förlorat striden. Men det här ska bli åtgärdat inom kort, så vi upplyser om hur det går efter vägen :)


 Liten groda imorse i väntan på mormorn :)




 Och så lilla soffpotatisen! Som är jättehungrig nuförtiden, tror en avmaskning står på Att Göra-listan!

 Hoppas ni haft en fin dag :) Puss
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback