Det här året..

 Det nya året som infunnit sig och är precis i startgroparna ser bara grumligt ut just nu, det är ofattbart att allt kan hända just oss. Idag vaknade Gabriel upp helt igensvälld och illröd i ögonen, en helt vanlig men ilsken ögoninflammation. Om vardagen och allt runtomkring hade varit tillfredställande så hade nog ingen av varken mig eller T reflekterat speciellt mer än att -Ja det var ju tråkigt men vi får åka till hälsocentralen bara! Nu blir varje motgång så tung, Gabriel gråter när vi tvättar honom och är allmänt hängig och gnällig. Vi har så otroligt mycket att ta tag i, dels boendesituationen som vi kämpar på med, sen bilbranden och allt med papper, sen en hel del annat i bagaget. Men vi får aldrig chansen känns det som..
 Vi båda hoppades på nya friska tag nu, men det ser fortsättningsvis mörkt ut :/ Jag har så många frågor som är obesvarade kring Gabriel, varför är han utan undantag sjuk jämt?? Är astmabarn så otroligt krävande och skriker och gråter?? När tar det slut och blir bättre?? Hur länge orkar jag hålla huvudet ovanför vattenytan??
 Både jag och T gör allt för Samuel och Gabriel, alt man kan i sin makt ör att dem ska ha det så bra som möjligt, för att alla behov ska tillgodoses, men ibland känner vi oss lurade (bör tolkas på rätt sätt) var tog vårat liv vägen, oss. Vi har nog just nu stort behov av varandra. Jag önskar att vi fick chansen att rå om varandra en stund, det hinns inte med riktigt mitt i allt kaos..


Igår ute i solen <3







 Kram på er!!
Kommentarer
Postat av: Malin

mitt äldsta barn (som blir 3 i april) är också sjuk oavbrutet från aug-maj, han har infektionsutlöst astma samt eksem som hänger ihop med detta..

det är varannan vecka som gäller under vinterhalvåret.. har slutat att ens försöka ha dem på fsk på heltid, utan nu går de 15h/v, känns absolut inte värt att betala för heltid när de knappt är där ändå! ://



sedan är vissa barn kanske också¨lite mer infektionskänsliga än andra.. jag vet inte...



hoppas det lättar för er snart!

/M

2012-02-13 @ 13:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback