Afrikas Horn!



 Tänk så otroligt bra vi har det, man fattar det inte alltid.. Just nu lider vi med Norge som har våra tankar över alla som förlorat någon nära och alla som upplevt fruktansvärda saker. Norge behöver dock inte vårat ekonomiska stöd men det gör människorna som lever på Afrikas horn. 10 miljoner männsikor hotas av svält om ingenting händer :( Visserligen så är det kortsiktigt dem behöver pengar, på lång sikt så krävs det politiska åtgärder men det känns ändå som att man kan bidra med något om man har den möjligheten! Jag tror på många bäckar små, och även om man inte alls har så mycket i överflöd så finns det ändå mycket man slösar pengar på i onödan. Jag känner att kan man göra minsta lilla så är det ändå bra! Sen jag själv fick barn så är det ännu mer smärtsamt att se såna här bilder och alla får gärna flytta hem till mig så att jag kan ta hand om dem..

 En länk till Röda korset där man kan skänka något:

 https://www.rb.se/geengava/katastroffond/pages/geengavakatastroffond.aspx

 En lång länk eftersom jag inte är så haj på hur man förkortar den ;)

 Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Det är många fler än du gumman som inte bloggar lika mycket på sommaren, vilket är förståeligt! Det skulle inte jag heller göra om det inte vore för att jag känner mig som en säck potatis och gärna sitter i soffan och slöar eftersom jag inte har ork till annat =)

Vi får ta igen vårat snack när vädret börjar dala.

Hoppas att allt ät bra mig er!

Massa Kramar!

2011-07-31 @ 10:55:36
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Emma Ryyti

Ja, det är förjäkligt att behöva se dessa barn tyna bort, medans vi själva köper både smink, kläder i överflöd och mat från MAX!



Tack för din kommentar på min blogg, söta! Ja, nog är hon stark, men ändå kan man aldrig sluta undra i smyg hur länge hon ska orka? Hjärtat tar kålen på henne och jag märker så väl hur hon lider varje dag! Men eran tro ger oss styrka! Stor Kram till er <3

2011-08-03 @ 13:01:45
URL: http://emmaryyti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback