Godisråttan!

 Idag är den enda dagen på hur länge som helst som jag inte äter nån form av godis eller fikar nåt som innehåller socker. Skallbank är bara förnamnet och tack vare det inser jag att jag måste vara sjukt sockerberoende :O Har känt av det tidigare men förträngt det då jag är världens mest hopplösa fall när det gäller godis. Här är det snack om mängder och medans alla idag ska vara så nyttiga, äta rätt och träna så är 200g choklad för mig per dag minimum! Jag rör inte på mig heller, och ändå ser jag ut som en gudinna ;D Nejdå, skämt å sido. Men det är nog ett under att jag inte är större än vad jag är, men nu handlar det om välmående och hälsa i första hand.
 Tankar om choklad och godis dyker upp minst en gång i timmen :O Så nu ni, jag jag faktiskt bestämt en sak! Jag ska trotsa huvudvärken och sötsuget, åtmistone göra ett tappert försök.. Jag tror eller vet att godis varje dag inte alls är sunt. Det här är dag 1, ni får följa med och se hur jag klarar mig. Jag lovar att vara 100% ärlig..... :)


Bild lånad av google :)

 Oj jag skulle nog inte letat bilder på godis, blev ju jättesugen :P Men jag tar väldigt gärna emot tips och råd från er som kanske lyckats blivit av med sockerberoende eller försöker :)

 Vi hörs senare!!

Kommentarer
Postat av: Jennie Skoglund

Jag har varit sockerberoende. Tog väl 1 vecka att få bort suget. Sedan har jag hållt mig till lördagar (host host.... fredagar, lördagar och ibland lite då och då) men jag märker att när jag haft uppehåll så tänker jag inte på sötsaker alls. Men så fort det kommer typ en lördag och man FÅR äta och jag äter så sätter suget igång rejält och jag måste äta något sött hela dagen, även dagen efter, för då känner jag mig som bakis om jag inte får socker. Men söndagar brukar jag vilja strypa helt om jag ätit massor på lördagen. Just för att inte fortsätta med det beroende jag haft. Så oftast på måndagar så är jag återställd om jag skippar söndagen. Handlar om inställning. Det är ju som värst nu när du har ett beroende som du ska ta dig ur. Räkna med iaf 2 veckor som är jobbiga. Sätt dagar då du FÅR äta, typ börja med onsdagar och lördagar och håll dig bara till det. Då har du något att längta till istället för att äta varje dag ;)

2012-03-29 @ 21:12:28
URL: http://jennieskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback