God kväll!

Två små prinsar sussar redan sött i sina sängar och nu blir det inte många knop kan jag säga! Blir förvånad över hur trött Samuel kan bli av 5 timmar på dagis, det är nästan mer jobb och gnäll på honom när han är på dagis än när vi har honom hemma :O

 Gabriel har intagit första dosen av en kur på fyra veckor här ikväll så ni hoppas vi att han svara på det och blir bra igen. Igår var han kräkfri men idag satte det igång igen och han har inte alls velat ha nån mat :( Jag oroar mig eftersom viktnedgången ökas på här i takt med att han kräks och inte vill ha mat! Medicinen ska minska hans magsyra eftersom dem tror att han har Reflux (Magmunnen kan inte hålla maten nere) så vi hoppas, tänk om han faktiskt blir bra :D Underbart! Om inte måste han sövas så dem får gå ner och titta, min lillebror led av samma sak när han var under året och han blev tvungen att operera sin magmun.

 Idag har vi ordnat pass till smågrynen! Det gick bra och nu ser vi bara fram emot att få åka bort en stund, Samuel och Gabriel kommer nog trivas. Vi kommer att åka till Jordanien där det fortfarande är varmt och skönt samt att man kan göra dagstripper till Israel och simma med delfiner :D Få se vad som blir av! Först hade jag sikte på Egypten men älsklingen ville helt enkelt inte åka dit! Det blir nog bra. Långt inlägg känner jag, men jag har ett litet tips också! Samuels mjukisdress som jag har köpt på Lindex!! Superfin verkligen och så mjuk och skön! Perfekt att leka i och mysa runt i :)




Halvtaskig bilder med lilla älsklingen är så fin i mjukisdressen ändå! :) Den hänger på pojkavdelningen men jag tycker den är lika fin på en liten tjej :)

Kram på er! :)
Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

En av de häftigaste sakerna med att bo långt ifrån sin familj tycker jag är att man ofta skaffar några vänner som på något vis ersätter familjen - om du förstår hur jag menar? Vi har fått flera nära och goda vänner här, vänner som betyder otroligt mycket och som skulle vara jättesvåra att flytta ifrån. Jenny till exempel, har bara känt den familjen sedan i somras men de är redan några av våra närmaste. Visst saknar jag mamma, men jag är så van nu och det enda jag kan känna är att de thade varit skönt med avlastning lite närmare till hands ibland, om man till exempel vill ha biokväll eller så - men då kommer ju de där familjevännerna in i bilden igen, Pelle till exempel, Lovas gudfar :D



Kram kram!!

2011-10-26 @ 23:35:54
URL: http://madeleines.se
Postat av: Emma Viklund

Sötbuse :)



Sv: Jag kan absolut tänka mig fler barn :D 1 eller 2 till. Men det är inte nu, känner att jag vill vila kroppen och jobba upp mammapenningen och så innan nästa (om det blir någon nästa)... Just nu är jag nöjd :) Men känner jag mig rätt, så vill jag mer än gärna ha en till om ett par år eller så ;)

Ni då? :D Är ni nöjd med era 2 barn eller vill ni gärna ha en till? :D



KRAM

2011-10-27 @ 09:05:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback