Ösregn!

 Här vaknade vi till en stor sol imorse, som sedan utvecklades till en mörk tung himmel och ösregn.. Vad mysigt :) Jag älskar när man kan vara inne och bara tända lite ljus och slappna av utan att känna press att behöva gå ut i finvädret.. Ibland iaf ;) Vi har haft Lisse här på besök, sen kom även mormor en sväng idag också och gullade lite med barnbarnen! Hon har semester nu en vecka så då försöker hon passa på att umgås med livets efterrätt som hon kallar dem små liven <3

 

 Vi har även lite besvär med våran bosituation just nu!! Det här kanske låter hemskt men jag måste få lätta mitt hjärta lite.. Jag, eller vi känner att vi verkligen måste hitta nåt annat snart innan vi blir tokiga här :( Vi har ju en lägenhet på botten, som verkade som ett perfekt tillsvidare-boende. En egen uteplats med staket runt, vilket är våran privata utplats som tillhör lägenheten såklart! Trots det har vi dagligen andras ungar inne på våran uteplats.. Som faktiskt blir OTROLIGT störande för oss då vi har två egna väldigt små barn som tar väldigt mycket tid och uppmärksamhet! Vi känner att vi vill ha ett privatliv utan att ha massa andra som tar sig friheten och släpper sina ungar vind för våg där vi bor. Det hade varit en sak om vi hade sagt att det var okej, men nu har vi inte gjort det och tycker inte att det är okej heller. Jag börjar bli måttligt irriterad och jag tycker att det är föräldrarnas uppgift att hålla kolla på sina barn, samt respektera att folk faktiskt vill ha ett privatliv! Aja, jag har inte en aning hur jag ska göra utan att göra mig osams med vissa i grannskapet, samtidigt som jag inte bryr mig heller eftersom jag inte har lust att umgås med grannarna. Vi har fullt upp med våra vänner och bekanta.. Vi får se vad man får ta till för drastiska saker för att man ska få kunna sitta en lugn stund ifred på sin egen uteplats utan att behöva vara barnvakt varje dag!! Jag hoppas vi hittar en lösning snart! Det är så jobbigt att bo på ett ställe där man vet att man inte vill bo i längden och inte ens trivs :(

 Det var det negativa!! Det positiva är att våra småprinsar har en glad, snäll, nöjd, mysighetsperiod :) Båda två!! Vanligt när man har två så små är ju att den ena är trött i perioder, den andra kanske får tänder eller är sjuk osv.. Oftast något, men dom här är bara goa just nu!! Mammas ögonstenar!! <3 Just nu skulle jag kunna skaffa två till bara för att det är så underbart med barnen :) På riktigt alltså!! Och jag brukar erkänna när vi har jobbiga perioder :)



 Nu har vi lagt dem små och kvällen är till för mig och min kärlek såklart!! Hoppas på nåt bra på tv, annars blir det skriva lite i pojkarnas bebisböcker som jag ligger efter med, alltid :) Man kommer nog tacka sig själv om man ansträngt sig lite när dom blir större :)

 Kram på er så länge!! :)
Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag förstår att er boendesituation känns jobbig just nu. Hoppas att det löser sig till det bästa. Kram

2011-07-09 @ 00:14:02
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Jenny & Allice

Gud vad irriterande, jag hade blivit galen då en av anledningarna till att vi just köpte hus var för att vi hatar bråkiga, irriterande granna, ha ha bitter da vettu ;)

Du går säga till vänligt med bestämt :)



Härligt för er att kunna vara hela familjen nu på sommaren, de betyder ju så mycket. Önskar att Stian kunde jobba lite mindre men Allice är ju född efter 1 sep, och har därför inte krav på barnehageplats förrens augusti 2012

(Jävla NAV säger , thats life, haa!! )

Så jag får min sista betalning från dem denna månaden. Sen lever vi på en lön!! Helt sjukt.



Men om ni flyttar till Norge blir de Trondheim då? (för han kom därifrån va?)

Kraaaam

2011-07-09 @ 09:06:47
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Men åååhh, jag har inte tänkt på hans öron heller men det är ju så sött! :D Gullunge!



Förstår att boendesituationen känns jobbig! Låter inte alls okej så som du beskriver det, hur kan man låta sina ungar springa runt på någon annans tomt? Vi bor i en tvåa utan ens balkong så vi vill verkligen också flytta, typ nu. Men så ska man hitta ngt annat man gillar som man dessutom ska ha råd med. Suck.

2011-07-09 @ 12:20:38
URL: http://sandraolevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback